همشهری‌آنلاین: هشتمین نشست کمیته راهبردی کنفرانس بین‌المللى احزاب سیاسى آسیا (ICAPP) جمعه با میزبانى ایران در محل مجلس شورای اسلامی برگزار شد

به گزارش واحد مرکزی خبر سید محمد میرمحمدی رئیس کمیته روابط بین‌الملل خانه احزاب گفت: مهمترین دستور این نشست فراهم کردن دستور اصلی مجمع احزاب سیاسی آسیا است که سال 87 در پاکستان برگزار می‌شود.

وی افزود: پیگیری مصوبات جلسات مجمع گذشته که در کره جنوبی برگزار شد از دیگر برنامه های کمیته راهبردی در تهران است.

میر محمدی اضافه کرد:‌ در این نشست تلاش داریم تا پس از برگزاری مجمع عمومی در پاکستان ، نشست بعدی مجمع احزاب آسیایی در سال 2010 به میزبانی ایران در تهران برگزار شود.

ICAPP conference

رییس کمیته روابط بین‌الملل خانه احزاب تصریح کرد: هم‌اکنون احزاب 16 کشور آسیایی عضو این مجمع هستند که قرار است این تعداد به 18 کشور برسد (حسین کاشفی نایب رئیس خانه احزاب هم نماینده ایران در این کمیته است)

میرمحمدی با اشاره به اهداف برگزاری نشست احزاب سیاسی اسیا (ICAPP) گفت: همگرایی در احزاب کشورهای آسیا و مسائل ویژه این قاره اهمیت بالایی برای کشورمان دارد.

در نشست کمیته راهبردی این اجلاس نمایندگانی از احزاب سیاسی مالزی، چین، نپال، پاکستان، کامبوج و کره جنوبی حضور دارند

نخستین اجلاس احزاب سیاسی آسیایی در سال2000 با ابتکار حزب «لاکاس» فیلیپین در «مانیل» برگزار شد و در سال2003 حزب «تاى راک تاى» تایلند دومین اجلاس را در بانکوک میزبانى کرد.

برگزارى سومین اجلاس در چین، نشان از حرکت این جمع به سوى نهادینه شدن دارد.

80 حزب یا سازمان سیاسى آسیایى در اجلاس چین شرکت کردند.  رئیس جمهورى فیلیپین، نخست وزیر تایلند و نخست وزیر کامبوج از برجسته ترین شخصیت‌هاى حاضر در این کنفرانس بودند. اجلاس پکن را که سه روز ادامه داشت نخست وزیر چین افتتاح کرد.[نگاه چینی به احزاب آسیایی]

"تبادل، همکارى وتوسعه" به عنوان شعار اصلى این اجلاس انتخاب شده بود و حاضران در اجلاس چین با رئیس جمهورى چین نیز ملاقات کردند. [Beijing Declaration of ICAPP]

از ایران نیز نمایندگان احزاب جبهه مشارکت ومؤتلفه اسلامى در کنفرانس حضور یافته بودند

کد خبر 37311

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز